thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Tumbling.

Publicerad 2011-08-20 22:29:40 i J-drama.,

Konbanwa! :)

Eftersom det har varit sånt tråkigt väder idag har jag roat mig med att kolla på ett japanskt drama hela dagen.
Det heter Tumbling.


Azuma Wataru
är en riktigt bråkstake och alla är rädd för honom.
När Azuma blir tillsagd att han måste delta i någon klubb på skolan för att han ska slippa gå om ett år blir det problem.
Azuma har ett hett temperament och klarar inte av någon klubb någon längre tid. 
När han sen faller för Satanaka Mari, den vackra nya eleven i hans klass går med i tjejernas rytmiska gymnastikklubb bestämer Azuma sig för att börja i killarna rytmiska gymnastikklubb, en klubb ledd av Takenaka Yuuta och som inte har många andra medlemmar.
Dom är retade av de flesta och får knappt använda gymnastiksalen för att träna.
När det börjar en till kille i klubben tar resan mot målet fart.

Vad tyckte jag?
Jag har nog aldrig gråtit så mycket till något som jag gjorde till det här.
Jag grät nog till varje av de 11 avsnitten.
Så fin historia om vänskap och att ändra sig till det bättre.
Jag rekommenderar verkligen alla att titta på det här dramat.
Så fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela