thewindblows

Med en kärlek för Asien!

Hana yori dango.

Publicerad 2011-08-31 11:42:03 i J-drama.,

Konnichiwa! :)

Namn:
Hana yori dango
Dramat är baserat på en japansk manga med samma namn av Kamio Yoko.



Avsnitt:
9

År:
2005

Skådespelare:
Inoue Mao, Matsumoto Jun, Oguri Shun, Matsuda Shoto, Abe Tsuyoshi

Handling:
 Makino Tsukushi är den enda fattiga eleven på Eitoku, en skola för de överdrivet rika. Skolan styrs av F4, en grupp av fyra killar som kommer från extremt mäktiga familjer. Domyouji Tsukasa, Hanazawa Rui, Nishikado Sojiro och Mimasaka Akira. Om en elev retar upp F4 får han/hon ett "rött kort" och blir mobbad och tvingas sluta skolan.
Makino hoppas att hennes skoltid blir lugn och hon slipper dra uppmärksamheten till sig. Men en dag står hon upp mot Domyouji för att försvara sin vän. Dagen efter får Makino det röda kortet. Fast hon blir mobbad och jagad bestämmer sig hon för att klara av det för hon är tuff. Hon förklarar krig mot F4. Makinos beslut ger henne mycket uppmärksamhet från henne crush Hanazawa Rui och konstigt nog den person hon hatar mest, Domyouji.

Mitt betyg:
Jag älskar det här! Trots att den är från 2005 och att kläder och frisyrer inte är det snyggaste så är det här så himla roligt och bra att det inte går annat än att tycka om.

Namn: Hana yori dango 2



Avsnitt:
11

År:
2007

Skådespelare:
Inoue Mao, Matsumoto Jun, Oguri Shun, Matsuda Shoto, Abe Tsuyoshi

Handling: Detta är en fortsättning på Hana Yori Dango 1, alltså en säsong 2.

Mitt betyg: Jag tycker att slutet på säsong 1 var så bra att det egentligen inte behövdes en säsong 2, men jag älskar det här ändå. Helt enkelt hur bra som helst!

Kommentarer

Postat av: Cat

Publicerad 2011-09-01 21:08:00

Oh! Jag ser i stort sett bara på anime men tänkte börja med lite draman för att bättra på min japanska så den blir helt flytande. Har du något tips på ett favoritdrama du kan ge? Både japanska och koreanska om du ser på såna, haha ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela